WithSecure™ Luminen tuo maksuttomat GenAI-kyberturva-ominaisuudet IT-tiimien hyödyksi

LEHDISTÖTIEDOTE | 23.5.2024

Helsinki – 23.5.2024: WithSecure (aiemmin F-Secure yritystietoturva) julkaisema Luminen tuo tehokkaan generatiivista tekoälyä hyödyntävän (GenAI) kokemuksen, joka parantaa merkittävästi nykypäivän kiireisten ja aliresursoitujen kyberturvatiimien tehokkuutta yksinkertaistamalla monimutkaisia tehtäviä ja tarjoamalla kontekstuaalista opastusta. WithSecure™ Luminen on nyt saatavilla WithSecure™ Elements Cloud -alustalle ilman lisäkustannuksia.

WithSecure™ Luminen hyödyntää edistyneitä laajojen kielimallien (LLM) ominaisuuksia. Sen avulla kyberturvatiimit voivat hallita työtaakkaansa haastavissa, resurssirajoitteisissa ympäristöissä, sillä se antaa tarkkoja ja käytännöllisiä suosituksia, jotka lisäävät tuottavuutta. Luminen ja sen kehittyneet algoritmit analysoivat tietoturvapoikkeamia syvällisesti, automatisoivat toimintoja, tarjoavat monipuolisia kontekstuaalisia oivalluksia ja mahdollistavat joustavan vuorovaikutuksen tietojen kanssa, mikä varmistaa, että kyberpuolustajat voivat tehdä tietoon perustuvia päätöksiä nopeasti. Luminen-tekoälyn avulla myös muiden kuin kyberturva-asiantuntijoiden on helpompi navigoida luottavaisesti monimutkaisessa kyberturvaympäristössä.

"Olemme sitoutuneet integroimaan uuden sukupolven GenAI-algoritmeja vain, jos ne täyttävät korkeat laatustandardimme ja tiukat tietosuojaprotokollamme. Toisin sanoen, emme hyödynnä tekoälyä pelkästään uuden teknologian käyttöönoton vuoksi", sanoo Leszek Tasiemski, Vice President Foundation Product Management, WithSecure™. "Lähestymistapamme varmistaa, että jokainen tekoälypohjainen ratkaisu, jonka otamme käyttöön, ei ole vain tehokas, vaan myös ylläpitää korkeinta tietoturvaa ja käyttäjien luottamusta. Luminen on esimerkki tästä sitoutumisesta tarjoamalla kehittyneitä kyberturvallisuusominaisuuksia, jotka aidosti parantavat asiakkaidemme tuottavuutta ja suojausta."

WithSecure™ Luminen: tärkeimmät hyödyt

• Maksimoi tehokkuus rajallisilla resursseilla: GenAI-ominaisuuksien avulla kyberpuolustajat voivat parantaa merkittävästi tuottavuuttaan ja auttaa organisaatioita suojautumaan tehokkaammin kyberuhkilta.
  • Korkea laatu ja vertaansa vailla oleva helppokäyttöisyys: Luminen vähentää huonosti laadituista kehotteista johtuvaa virheellisten suositusten riskiä käyttämällä esikäsiteltyjä tietoja ja ennalta määritettyjä, testattuja kehotevaihtoehtoja. Tämä jäsennelty lähestymistapa eliminoi rajattoman chat-tyyppisen käyttöliittymän tarpeen, jolloin Luminen-tekoälyn ominaisuudet ovat helposti ymmärrettäviä ja täysin upotettuja olemassa oleviin WithSecure™ Elements Cloud -tuotteisiin. Luminen tekee kyberturvassa menestymisestä helpompaa.
  • Tinkimättömät tietosuojastandardit: Euroopan johtavana kyberturvallisuusyrityksenä WithSecure™ noudattaa maailman tiukimpia tietosuojastandardeja. Luminen hyödyntää hyväksi havaittuja perusmalleja, jotka ovat malliriippumattomia ja jatkuvasti paranneltuja ilman käyttäjäkehotteiden dataa. Jokainen GenAI-malli on omistettu yhdelle organisaatiolle, mikä eliminoi organisaatioiden välisen tietojen altistumisen riskin.

Tekoälyn vastuullinen käyttö

WithSecure™ on ollut tekoälyinnovaatioiden eturintamassa jo vuosia, kauan ennen kuin siitä tuli valtavirran teknologiaa. Yrityksen tekoälymatka alkoi lähes kymmenen vuotta sitten, kun useat koneoppimismallit paransivat sen havaitsemis- ja reagointikykyä. WithSecure™ on sitoutunut tekoälyn vastuulliseen käyttöön, ylläpitämään korkeita laatustandardeja ja tiukkoja tietosuojaprotokollia minimoiden samalla energiankulutuksen ja ympäristövaikutukset.

Lisätietoja WithSecure™ Luminen -tekoälystä löytyy englanniksi osoitteesta https://www.withsecure.com/en/solutions/software-and-services/withsecure-luminen.

WithSecure™, aiemmin F-Secure yritystietoturva, on eurooppalainen luotettava kyberturvallisuuskumppani. Keskisuuret yritykset ja IT-palveluntarjoajat maailmanlaajuisesti luottavat meihin tuloksellisen kyberturvallisuuden ratkaisuissa. Eurooppalaisen tietosuojakäytännön mukaisesti WithSecure asettaa yksityisyyden, tietosuvereniteetin ja säädöstenmukaisuuden etusijalle.

Yli 35 vuoden kokemuksella WithSecure™ on suunnitellut tuotevalikoimansa tukemaan proaktiivista tietoturvaa. Yhteistyöhön ja liiketoiminnan kasvuun sitoutuneena WithSecure™ tarjoaa kumppaneilleen joustavia kaupallisia malleja, jotka varmistavat molemminpuolisen menestyksen dynaamisessa tietoturvan maailmassa.

WithSecuren™ valikoiman keskeisenä osana on Elements Cloud, joka saumattomasti integroi tekoälyä hyödyntävät teknologiat, inhimillisen asiantuntemuksen ja co-security-palvelut. Lisäksi se antaa keskikokoisille yritysasiakkaille modulaariset kyvykkyydet, jotka kattavat päätelaitteiden ja pilven suojauksen, tietoturvauhkien havaitsemisen ja reagoinnin sekä altistumisen hallinnan.

WithSecure™ on perustettu vuonna 1988 ja listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.